Tuesday 14 August 2012

Remaja Hari Ini




Kegilaan apakah yang melanda, hinggakan sedaya yang boleh dan sekudrat yang mampu si remaja berusia 13 tahun ini membohongi bapanya demi kelangsungan zinanya.

Tergamak si remaja bawah umur ini mendakwa dirinya diculik dan dirogol padahal dia yang bersusah payah ‘berjihad’ untuk berzina dengan teman lelakinya.

10 comments :

  1. orang sedaya upaya yang boleh tak mahu serahkan 'intan permata' pada sebarangan orang.. nie terbalik pulak.. akhir zaman.

    ReplyDelete
  2. budak sekolah rendah pun dh berzina nikan plak budak sek menengah....keruntuham akhlak menjadi2.....yg malu sgt tu..org islam kite....

    ReplyDelete
  3. Tak tau nak cakap apa. doa mintak dijauhkan dari benda-benda macam ni jela.

    ReplyDelete
  4. Titisan Hujan.
    remaja hari ini yg semakin parah..

    ReplyDelete
  5. Aida Omar
    'Intan permata' tu bagaikan tiada nilai lagi bagi sesetngah remaja perempuan.

    ReplyDelete
  6. Intan Norhaida.
    zina dah jadi lumrah dan kebiasaan budak2 zmn skrg.

    ReplyDelete
  7. Rara Nasiha .
    Doa. Mungkin hanya itu yg kita mampu.

    ReplyDelete
  8. Akk terlalu berhati-hati nak memberikan komen jika kes sebegini Shameel...Akk ada 3 anak perempuan di rumah...2 dari mereka adalah remaja..tak pernah putus doa akk agar mereka tidak terjerumus kedlm kancah ZINA seperti ini..ilmu dunia dan akhirat telah sebaik mungkin akk berikan..namun pelbagai faktor sekeliling mampu melemahkan...risaunya hati bukan kepalang...Semoga Allah melindungi dari aib sebegini...

    ReplyDelete
  9. Eye_nee.
    Benar sekali kak.Terlalu banyak faktor yg boleh menyebabkan kes sebegini berlaku. w/pun didikan agama bagus tapi faktor biah solehah(persekitaran yg baik) juga perlu diambil kira.

    ReplyDelete