Thursday 21 July 2011

Acu Cuba Try Test Flickr Pulok






Tentang Flickr ni saya tak ambil tahu sangat. Cuma, yang pasti ia ni agak populer di internet. Kegunaannya sama sahaja dengan Fotopages, iaitu untuk menyimpan koleksi foto (dan juga video ). Secara mudahnya, ia umpama photo album secara maya yang boleh ditatap oleh sesiapa sahaja dan di mana jua. Apapun, sebagai pengguna yang bijak, kita tidak harus menjadikan ia sebagai wadah untuk share apa sahaja gambar. Pengguna yang bijak akan mengambil kira eleman wajar dan waras dan seterusnya menimbang di atas neraca agama, agar setiap gambar yang ingin dimuatkan, lantas dikongsikan tidak memberi aib kepada diri, keluarga, masyarakat , dan paling penting kepada agama. Sejujurnya, setelah disuruh berkali-kali oleh rakan-rakan, lalu secara rasmi, pada 19 julai 2011, saya pun turut ‘melibatkan’ diri dengan flickr, (lihat sahaja Shameel Flickr)

22 comments :

  1. cantik2 gambar shameel tu...saya sukaaaaaaaaaaa...

    ReplyDelete
  2. penDragon .
    Terima kasih sudi bertandang ke flickr saya.

    ReplyDelete
  3. ha ah..memang cntik gmbr2 tu.

    jom maksimakan penggunaan flickr..hehee

    ReplyDelete
  4. singgah... tp x pandai flivkr

    ReplyDelete
  5. bagus juga ni dapat berkongsi gambar2 yg menarik...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Shameel,

    Kalau free singgah blog auntie ada award untuk shameel.

    ReplyDelete
  7. Album saya kat photobucket...nanti leh try guna flicker plak.

    ReplyDelete
  8. saya kat photobucket je.. tak pernah guna flickr ..

    ReplyDelete
  9. Hafzan Sarah.
    Trima kasih Hafzan. Guna Flickr juga ke, Rasanya lebih best dri guna fotopages

    ReplyDelete
  10. A.s.t.i.n.a .
    Trima kasih sudi singgah. Senang jer guna flickr ni.

    ReplyDelete
  11. Eye_nee .
    betul tu, dpt kita kongsi gambar2 kt flickr ni

    ReplyDelete
  12. Kunang-Kunang.
    Trima kasih kak, nanti saya singgah dan ambil award dari kak tu.

    ReplyDelete
  13. cikgu ahmad humairi.
    saya x prnh lagi guna photobucket. ingat nak try jugaklh.

    ReplyDelete
  14. Fiqas .
    sy pun nk try guna photobucket jugaklh. nk khaskan gambar potret & landskap kt situ,.

    ReplyDelete
  15. Saya xde Flickr..
    Nt bila dah blajar fotografi maybe nak buka acc gak..Kalau gambar2 peribadi cukup simpan dlm EHD jer..

    ReplyDelete
  16. akak pun tak pernah cuba flickr ni.. mungkin belum masanya lagi kot..

    ReplyDelete
  17. rasanya aku pernah daftar dulu
    tapi dah lupa la
    nak kena gali balik ni

    ReplyDelete
  18. Cik SHiNJU.
    Bukalh acc flickr. bagus jgk. benar sekali, gmbar yg bersifat peribadi simpan aje dlm EHD

    ReplyDelete
  19. Hanis Azla .
    Cubalah kak, bagus utk dijadikan photo album maya

    ReplyDelete
  20. tehr.
    kalau lupa boleh daftar baru, guna email baru

    ReplyDelete
  21. bukan pilihan kita lahir hari apa dan berbibir tebal atau nipis.

    ReplyDelete
  22. Terima kasih cikli ats pandangan. benar sklai kita tiada pilihan dan itu semua adalah takdir, melawan takdor bererti melawan Allah.

    ReplyDelete