Friday 15 March 2013

AGBIMUDDIN KIRAM BERJAYA MELARIKAN DIRI KE FILIPINA


Pihak berkuasa keselamatan negara yakin telah melumpuhkan kumpulan penceroboh pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah, dengan ketua kumpulan itu dipercayai melarikan diri ke Filipina. Gerakan ofensif pasukan keselamatan negara terhadap kawasan kubu pengganas di Kampung Tanduo sejak 11 hari lepas menyebabkan ketua kumpulan penceroboh itu, Azzumudie Kiram, yang turut dikenali sebagai Agbimuddin Kiram, meninggalkan pengikutnya di Lahad Datu. Perkara itu dimaklumkan oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dan Panglima Angkatan Tentera, Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin, di Kota Kinabalu, Sabah, malam ini.

Sumber: Sinar Harian

5 comments :

  1. teringat masa zaman studi dlu, member ada buat skrip film pasal MILF..dia asalnya org filipina, naik kapal datang ke sabah..lama jugaklah baru famili dia dapat kerakyatan malaysia. tu pon ada perjanjian..uishh tak berani lah ceta panjang hal nih, tp ikotkan mmg dah tahu ceta depa nih dr dulu.

    ReplyDelete
  2. CintaZulaikha.
    Mmg ramai jugak org selatan filipina terutamanya dari kepulauan sulu yg menetap kt sabah. Kebetulan pula sy pernha mengajar slama 6 tahun kt Lahad Datu dulu

    ReplyDelete
  3. Tak pasti lah boleh percaya ke tidak kan? sbb tentera kita ada yg kata Agimuddin ni ada kt kawasan tg batu, Felda lagi..

    ReplyDelete
  4. aTieYusof Family .
    Saya sgt berharap agar Agimudin masih terperankap di kaw tg batu. Saya dan seluruh rakyat malaysia ingin seklai mendengar berita kematiannya.

    ReplyDelete
  5. Padanlah muka pengikut dia.....dia lari pengikutnya yang tinggal terkontang kanting kat LD

    ReplyDelete