Sunday 15 April 2012

Ahli Politik Melacurkan Akidah Guna Tangkal Azimat Untuk Berkuasa.



Kerana kuasa terdapat segelintir ahli politik yangsanggup melakukan perbuatan Khurafat daan syirik. Kerana kuasa juga, terdapat ahli politik yang sudi melacurkan akidah. Inilah yang berlaku apabila politik tidak berpandukan agama.

Dulu, nama Mona Fendy(moga Allah mengampuni dosanya dan moga arwah kembali ke paksi akidah sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir) menjadi popular gara-gara melakukan pembunuhan kejam. Tapi, ada hikmah tersirat di sebalik kekejaman Mona Fendy. Hikmah tersebut ialah terdapatnya Yang Berhormat yang menggunakan khidmatnya(dan khidmat lain-lain bomoh) untuk kekal berkuasa.

Itu kisah puluhan tahun dahulu, rupa-rupanya aktiviti ‘menyembah’ bomoh ini masih lagi laku di kalangan ahli-ahli politik demi kelangsungan hayat politiknya. Memandangkan Pilihanraya Umum ke -13 (PRU) bakal menjelma bila-bila masa dari sekarang, maka terdapat ahli politik yang mula bertuhankan syaitan. Ada yang memakai cebisan kelambu Kaabah yang dipuja untuk dipakai sebelum berceramah bagi memukau pendengar. Ada juga yang menggunakan cemara babi supaya sukar digugat oleh lawan dalam arena politik.

Sumber: Metro


Info Tambahan:

Memang ada ulama yang mengatakan harus atau boleh menggunakan tangkal azimat yang diperbuat daripada ayat-ayatal-Quran. Namun terdapat juga ulama yang mengharamkan dan sekali gus tidak membolehkan perbuatan tersebut. Di antara dua pendapat ini, yang lebih selamat ialah tidak boleh.

Apatah lagi dalam hadis-hadis sahih, baginda banyak mengajar jampi-jampian yang menggunakan al-Quran, zikir dan doa sebagai pelindung dari penyakit dan perbuatan dengki orang lain. Akan tetapi dalam hadis-hadis tersebut, baginda tidak mengajar agar jampi-jampian itu dilakukan ke atas tangkal.

Lagi satu yang perlu kita fahami, Islam memandang sesuatu perbuatan bukan sahaja kepada perbuatan tersebut, tetapi juga kepada natijah yang terhasil daripadanya. Meskipun sesuatu perbuatan itu dibenarkan, namun ia boleh membawa kepada keburukan.Dalam persoalan ini, Sadduz Zaraie (Menyekat Pintu-pintu Keburukan) perlu difahami. Keburukan yang dimaksudkan ialah manusia akan menganggap tangkal azimat itu sebagai penentu untung rugi nasib diri.

9 comments :

  1. hidup tak berpijak di bumi nyata. asyik nakkan kuasa sehingga lupa dosa-pahala

    ReplyDelete
  2. Cikli .
    moga2 kita tidak beri undi kepada YB mcm ni

    ReplyDelete
  3. nak kuasa dan nama punya pasal dosa tolak ketepi..itu la manusia..

    ReplyDelete
  4. bila pangkat & kuasa jd keutamaan..apa pun sanggup.

    tapi kalau kantoi..mmg org pandang rendah pd YB gini.

    ReplyDelete
  5. pankat, harta dan kuasa disunia yang dikejarkan, semua sanggup buat.. tak kira dah dosa dan pahala..

    ReplyDelete
  6. ainnoraini.
    YB macam yg membahayakan negara. Kalau Allah pun mereka khianati maka apatah lagi rakyat dan negara

    ReplyDelete
  7. Ujie.
    Pakat berdoalah agar pemimpin macam ni tidak menang dlm PRU nnt.

    ReplyDelete
  8. fiqas.
    demi habuan dunia, akhirat diorg tolak ketepi

    ReplyDelete
  9. org cmni bukan nk berkhidmat utk masyarakat.. tapi cari pluang nk buat duit...

    ReplyDelete