Tuesday 24 April 2012

Samseng Yang Menyerang Mahasiswa di Dataran Merdeka di Tangkap Polis



PETALING JAYA: Polis berjaya menahan tiga individu yang disyaki menyerang kumpulan mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka awal pagi Khamis minggu lalu.

Menurut Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh, dua daripadanya penganggur yang berusia 28 dan 30 tahun dan beralamat di Jalan Kebun, Klang manakala seorang lagi tukang kimpal yang berusia 30 tahun dan berasal di Kampung Pandan, Klang.

Ketiga-tiga mereka ditangkap di Subang Jaya dan direman selama tiga hari.
“Suspek telah ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan (merusuh),” katanya dalam satu kenyataan hari ini.



bengis dan ganas tapi sayang
dia juga tolol dan bahlul


Mohmad berkata setakat ini pihaknya telah menahan empat orang bagi membantu siasatan.
Aktivis mahasiswa yang menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) minggu lalu dilaporkan diserang oleh sekumpulan samseng sekitar 2.45 pagi.

Kumpulan samseng itu dikatakan bertindak merobohkan khemah, menyepak, menumbuk dan menghalau aktivis mahasiswa itu daripada Dataran sehingga menyebabkan kecederaan dan dihantar ke Hospital KL. -FMT

Sumber:Kelab Greenboc

INFO TAMBAHAN:
Tahniah saya ucapkan kepada pihak polis di atas kejayaan memberkas pengganas paling kejam di Malaysia ini. Sebenarnya,baru semalam saya membaca sebuah entry lawak tentang ketua kumpulan samseng ini, lihat --> SINI

Saya amat berharap agar pihak polis bertegas dalam isu ini. Undang-undang hendaklah bersifat menghukum dan memberikan pengajaran kepada orang lain.

Samseng bernama Muhammad Razali sangat terkenal dengan keganasannya. Dia juga mempunyai rekod jenayah lampau dan pernah terlibat dalam beberapa siri serangan ganas terhadap orang awam, termasuklah membelasah seorang warga emas di Shah Alam ketika ceramah A.B.U


Entry lepas: Gambar Muhammad Razali Popular di Facebook


Youtube di bawah adalah antara keganasan yang pernah dilakukan oleh Si Samseng tersebut.

3 comments :

  1. ish... memang x de akal ape...

    ReplyDelete
  2. pena rozie.
    akal dok kt lutut.hehehe

    ReplyDelete
  3. Elok disiasat betul2
    Bicarakan betul2
    Dan hukum betul2 sesiapa yang bersalah

    ReplyDelete