Tuesday 22 January 2013

BR1M Akan Diteruskan, Itu Janji Tan Sri Muhyiddin Yassin


Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan terus diberikan sekiranya Barisan Nasional (BN) diberi mandat menjadi kerajaan kerana program itu dilihat mampu memberi impak besar dalam mengurangkan beban yang ditanggung rakyat di negara ini. 

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, pada tahun lepas bantuan berkenaan telah dapat membantu lebih empat juta isi rumah dan pada tahun ini ia diperluaskan lagi kepada golongan bujang. 

Menurut beliau, BR1M sebanyak RM500 telah memberi impak besar kepada usaha kerajaan mengurangkan beban rakyat dalam menghadapi kehidupan seharian. “BR1M bukan hanya bantuan untuk one off atau two off sebaliknya saya jangka ia akan dilaksanakan selama mana BN diberi kepercayaan untuk menjadi kerajaan selepas pilihan raya yang akan datang. 

“Bantuan ini juga satu cara yang kita dapati agak berkesan dalam menangani masalah rakyat selain kita memberikan bantuan subsidi,” katanya.

Lebih lanjut, lansung sahaja ke: --->Kosmo 

INFO TAMBAHAN:
Harap-harap pemberian BR1M akan berterusan dan tidak terhenti setelah tamatnya PRU13. Moga-moga ia adalah agenda memperkasakan rakyat dan bukannya agenda memperkasakan parti.Paling penting, janganlah ia dijadikan pancing untuk membeli sokongan rakyat, terutamanya golongan Marhaen.

2 comments :

  1. harap2 tak ada nama2 yang tertinggal untuk mendapatkannya

    ReplyDelete
  2. Harap2 mcm tu lah kan Cikgu..jgn hanya utk pancing undi..huhu..
    klu utk faedah rakyat tak salah utk diteruskan..

    ReplyDelete