Thursday 9 February 2012

Peguam terkenal(Datuk Sukri Mohamed) saman Papagomo




Seorang peguam terkenal yang juga ahli politik, Datuk Sukri Mohamed memfailkan saman terhadap blogger pro-Umno, Papagomo di Mahkamah Tinggi di sini. Datuk Sukri Mohamed juga merupakan ahli Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri dan ahli Majlis Perajaan Negeri Kelantan.


Saman terbabit difail ekoran tulisan dalam blog Papagomo atau nama sebenarnya Wan Mohamad Azri Wan Deris dikatakan memfitnah secara terbuka peguam terbabit. Dalam blog terbabit, Papagomo menyiarkan tulisan bertajuk “ratusan ribu wang rakyat lesap disamun penasihat Sultan Kelantan” pada 4 Mei 2011. Artikel tersebut disifatkan plaintif secara jelas menyebut berita yang tidak benar dan tidak berasas.


(papagomo)


Dalam tuntutannya plaintif(Datuk Sukri) memohon defendan(Papagomo)membuat permohonan maaf secara terbuka dengan menyiarkan permohonan maaf dalam blog defendan di alamat www.papagomo.com.

Defendan juga perlu mengiklankan permohonan maaf tersebut dalam akhbar nasional harian berbahasa Melayu dan bayaran gantirugi sebanyak RM10 juta.

Selain itu memohon gantirugi teladan, gantirugi melampau dan gantirugi punitif.

Lebih lanjut langsung ke :.->
SINI

INFO TAMBAHAN:
Jangan pula Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan(MAIP) menggunakan wang zakat untuk membayar kos guaman Papagomo. Dan, jangan pula ada mana-mana Mufti yang memfatwakan papagomo layak menerima peruntukan zakat atas dasar Fisabilillah. Maklumlah, sekarang ni memerangi dan menghapuskan Pakatan Rakyat sudah diangggap sebagai Fisabilillah.

2 comments :

  1. hmm.. menulis tanpa etika..

    ReplyDelete
  2. Mari kita tengok siapa yg kenaaaaaaa.......

    Info Tambahan kamu itu bagai masak lemak ayam kampung seekor guna cili api 100 biji...

    ReplyDelete