Sunday 8 January 2012

Anwar Ibrahim bebas dari tuduhan meliwat Saiful Bukhari




Keputusan perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa meliwat bekas pembantu peribadinya akan dibuat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini selepas pendengaran 87 hari mulai tahun 2008.

Saya akhirnya dibebaskan selepas diaibkan sedemikian,” kata Datuk Seri Anwar Ibrahim di luar mahkamah.

Hakim Mohamad Zabidin memutuskan Anwar tidak bersalah dan mengarahkan supaya beliau dibebas dan dilepaskan.

"Selepas meneliti bukti, saya tidak boleh pasti 100 peratus bahawa bukti telah diusik. Justeru, mahkamah keberatan menerima bukti sedemikian dari SP1 Saiful."” Jelas Hakim Mohamad Zabidin.

Maklumat lanjut sila ke : Malaysiakini

Info Tambahan:
Harap semua pihak dapat menerima keputusan ini. Hakikat sebenar di sebalik kes ini, hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Allah adalah Hakim Yang Maha Sempurna. Allah juga Maha Adil.

7 comments :

  1. kebenaran hanya Allah yg benar2 tahu. sebaiknya jgn terlalu menyokong atau terlalu membenci DSI hanya kerana hal ini.

    saya lebih suka melihat pada perjuangan utk membina negara yang lebih baik.

    ReplyDelete
  2. Hanya ANWAR dan SAIFUL tahu...dan yg lebih mengetahui ALLAH S.W.T...jika kebenaran ini satu kepalsuan..dan kepalsuan ini satu kebanaran...mereka tetap akan diadili dgn sewajar dan seadilnya diSANA nnt...

    ReplyDelete
  3. bila nak aman daripada fitnah ni?

    ReplyDelete
  4. Bom Mengebom dah berjangkit di Malaysia.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum sahabat semua.
    Saya paparkan sahaja ulasan Dr Maszlee Malik tentang isu ini

    "Jika seseorang yang dituduh berzina didapati tidak bersalah di dalam mahkamah, maka pihak di luar mahkamah termasuk politicians, kawan lama dan bloggers harus segera menghentikan semua fitnah dan tuduhan yang berupa Qazaf. Jika tidak, harap mahkamah Syariah-mahkamah Syariah bersedia menerima kes Qazaf yang bertimbun....(cuma pastikan kali ini tiada duit zakat digunakan lagi)"

    ReplyDelete